loading...

تکنولوژی هواپیما

بازدید : 834
سه شنبه 10 تير 1399 زمان : 13:55

یکی از مشکلات و نگرانی های مربوط به هواپیماها ، نگرانی های زیست محیطی و آلودگی ناشی از این هواپیما ها است. به همین دلیل انتظار می رود هواپیماهای مسافربری آینده از سوخت های زیستی و انرژی الکتریکی استفاده کنند. در صورت استفاده از این انرژی ، سر و صدا و گازهای گلخانه ای برای حمل مسافر بسیار کمتر از هواپیماهای فعلی خواهد بود.

علاوه بر این ، به منظور کاهش وزن هواپیما ، از ماده ای سبک به نام "ریز تورینه فلزی" در ساخت صندلی ها ، کف و حتی دیوارها استفاده خواهد شد که توسط بوئینگ توسعه پیدا کرده است. بسیاری از طراحی های مفهومی بوئینگ ، ایرباس و حتی طراحی های ناسا در هواپیماهای آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در کل ، هواپیماهای جدید فقط روی سرعت متمرکز نشده اند ، بلکه بیشتر روی راحتی و کارایی دقت میکنند.

بازدید : 437
يکشنبه 8 تير 1399 زمان : 8:59

شرکت هواپیمایی روسی از زیرمجموعه های ایرفلوت در تلاشند تا مسافران پروازهای شرکت خود با استفاده از فناوری های جدید به صورت ایستاده جا به جا نماید تا از این طریق درآمد خود را افزایش دهند.

براین اساس ، پابیدا بخش ویژه ای را در هواپیماهای خود طراحی خواهد کرد که در آن صندلی های ایستادنی که از نظر ایمنی هم مورد تأیید هستند، جای صندلی های معمولی را می گیرند. با اجرای این طرح می توان تعداد مسافرین هواپیمایی را 20٪ افزایش داد.

بازدید : 279
دوشنبه 2 تير 1399 زمان : 10:05

انتظار داریم نوآوری در هواپیماهای مسافربری در آینده باعث شود که در داخل کابین هواپیما شاهد دنیایی از تکنولوژی باشیم.

به عنوان مثال ، مفهوم جدیدی به نام دیوار زنده به جای پنجره های معمولی معرفی می شود. همچنین فناوری واقعیت مجازی سه بعدی در هر صندلی هواپیما استفاده شود و سالن بزرگی برای استراحت مسافران ساخته شود. به این ترتیب مسافران می توانند به جای نشستن روی صندلی های کوچک خود در طول پرواز ، وقت خود را در سالن یا کافه ها و مناطق تفریحی در هواپیما بگذرانند.

بازدید : 256
دوشنبه 26 خرداد 1399 زمان : 15:35

به طور کلی در هواپیماهای کوچک 3 سطح مختلف برای کنترل و استفاده از سیستم کنترل خودکار پرواز به شرح زیر است:

خلبان خودکار محوری

این سیستم هواپیماها را در اطراف محور طولی و با استفاده از الکترون ها کنترل می کند ، بنابراین به عنوان تنظیم کننده بال نیز شناخته می شود.

خلبان خودکار دو محوری

این سیستم هواپیماها را در اطراف محورهای طولی و عرضی کنترل می کند ، بنابراین توانایی دفع و برخورد با ارتعاشات طولی ورودی هواپیما را دارد. سیستم دو محوره همچنین می تواند با استفاده از رادیوهای کمکی برای هدایت دقیق و پرواز ، پرواز ایمن و راحت را برای سرنشینان خود فراهم کند.

خلبان خودکار سه محوری

این سیستم هواپیماها را حول محورهای طولی ، عرضی و عمودی کنترل و هدایت می کند ، بنابراین هواپیماهای کوچک قابلیت نصب و سازگاری با این سیستم را ندارند. امروزه بیشتر هواپیماهای مدرن مجهز به سیستم اتو پایلوت سه محوره هستند .

بازدید : 393
يکشنبه 25 خرداد 1399 زمان : 9:11

این روزها سرعت فناوری و تکنولوژی های جدید به حدی افزایش یافته است که هر روز تصویر آینده هیجان انگیز تر می شود.

صنایع مختلف سعی در استفاده از این فناوری ها برای تسهیل خدمات خود دارند. آنها با پیشرفت فناوری هواپیمایی ، به سمت پویا تر شدن سیستم توزیع خود حرکت می کنند. در این سیستم جدید خطوط هوایی کنترل بیشتری در نحوه توزیع آنها دارند ، شرکت های مسافرتی قدرت بیشتری پیدا می کنند و سیستم توزیع جهانی قادر به ارائه محصولات و خدمات بهتر و بیشتر خواهد بود.

برنامه جدید سیستم توزیع در سالهای اخیر برای تعیین استاندارد برای صنعت هواپیمایی مورد توجه قرار گرفته است.

بازدید : 356
سه شنبه 20 خرداد 1399 زمان : 11:41

در اوایل صنعت حمل و نقل هوایی ، هواپیماها به شدت نیاز به توجه و دقت خلبانان برای حفظ امنیت در هنگام پرواز داشتند. بدیهی است که این امر خلبانان را در پروازهای طولانی و مسافرتهای مستمر خسته می کند ، بنابراین سیستمی برای انجام برخی از وظایف خلبانان در طول پرواز طراحی و راه اندازی شد.

اولین سیستم اتوپایلوت در سال 1912 توسط شرکت Sperry معرفی شد. این سیستم قادر به انجام تیک آف و لندینگ هواپیما به صورت کاملاً خودکار بود و در همان زمان توسط فرماندهی ارتش فرانسه مورد توجه قرار گرفت.

با اتکا به اطلاعات دریافتی از سنسورهای نصب شده در اطراف هواپیما ، مانند سنسورهای سرعت ، ارتفاع و تلاطم هوا ، اتوپلیوت می تواند تقریباً تمام کارهای یک خلبان را انجام دهد. بنابراین خلبان قبل از تیک آف اطلاعات مسیر ، موقعیت نهایی و چگونگی رسیدن را وارد سیستم کرده و آن را راه اندازی می کند. بنابراین ، پس از تیک آف ، اتوپایلوت کنترل ادامه مسیر پرواز را تا هنگام فرود ، برعهده می گیرد.

بازدید : 276
يکشنبه 18 خرداد 1399 زمان : 12:33

برای مدت طولانی به نظر نمی رسید که مکان دقیق اشیاء در حال حرکت (مانند انسان ها) در داخل ساختمان ها را بدانیم. سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) در داخل ساختمان ها زیاد کارآمد نیست زیرا سیگنال های ماهواره ای بسیار قوی نیستند و از دقت کافی برخوردار نیستند. فناوری Beacons در پیشرفت فناوری انقلابی ایجاد کرد و شرکت های هواپیمایی و فرودگاه ها به دنبال ارائه خدمات بهتر به مسافران با استفاده از این فناوری هستند.

فناوری موقعیت یابی بیکن به فرودگاه ها اجازه می دهد تا از محل دقیق افراد مطلع شوند و اطلاعات مورد نیاز را برای آنها ارسال کنند. این اطلاعات می تواند شماره گیت، وضعیت پرواز یا حتی آدرس کافی شاپ مورد علاقه مسافر باشد.

بازدید : 589
دوشنبه 12 خرداد 1399 زمان : 11:48

واقعیت مجازی (VR) اغلب با عینک هایی همراه است که شما را به یک دنیای مجازی می برد و در آن حرکات واقعی شما به دنیای مجازی منتقل می شود. از طرف دیگر ، واقعیت افزوده (AR) پتانسیل بسیار خوبی برای ورود به هواپیما و فضای فرودگاه دارد.

تصویر فوق دید فرضی مسافر با استفاده از AR است و همانطور که مشاهده می شود ، دید وی با اطلاعاتی در مورد مکان همراه است. این اطلاعات می تواند شامل اطلاعات مکانی ، زمانی ، هشدارها و نکات احتیاطی و غیره باشد.

به عنوان مثال ، با استفاده از این فناوری ، مسافر می تواند با دیدن صندلی راحت و دو بار چشمک زدن ، آن را تأمین کند.

در واقعیت افزوده ، چشمک زدن نقش کلیک ماوس را بازی می کند! از همین رویه می توان در رمپ ها و عملیات فرودگاه استفاده کرد.

بازدید : 300
شنبه 10 خرداد 1399 زمان : 13:33

فناوری هواپیماهای بدون سرنشین یکی از آن ایده های ناب و ابتکاری است که باعث شده بسیاری از افراد عاشق آن شوند و بسیاری از سرعت بالای فناوری شگفت زده شوند. هواپیماهای بدون سرنشین در بین کاربران تفریحی بسیار محبوب شده اند و با افزایش تقاضا ، مقرون به صرفه تر می شوند.

سال 2017 سالی است که هواپیماهای بدون سرنشین وارد تجارت هوایی شده اند. انتظار می رود وسایل نقلیه VTOL (وسایل نقلیه ای که به صورت عمودی از سطح زمین بالا می روند و فرود می آیند) با استقبال زیادی در فضای شهری مواجه شوند.

اما استفاده از این نوع تجهیزات نیاز به زیرساخت هایی دارد که باید ایجاد شود. زیرساخت هایی مانند پارکینگ روی پشت بام ، فرودگاه مخصوص خودروهای پرنده. برخی از چالش های پیش رو در مقاله اوبر عبارتند از:

چالش های قانونی

فناوری استفاده از باتری

کارایی و راندمان خودرو

مدیریت ترافیک هوایی

آلودگی صوتی و سر و صدا

زیرساخت های لازم برای ساخت فرودگاه وسیله های پرواز عمودی

آموزش خلبان ها

بازدید : 242
چهارشنبه 7 خرداد 1399 زمان : 10:39

استفاده از فناوری بلاک چین در صنعت حمل و نقل هوایی از سال 2016 مورد توجه بسیاری قرار گرفت و در سال 2017 با قدرت بیشتر ادامه یافت. این فناوری بیشتر مورد استفاده خطوط هوایی مانند شرکت های بلیط فروشی و خدمات مسافرتی خواهد بود.

اگرچه این فناوری بزرگ شهرت خود را مدیون مفهوم بیت کوین و پروژه هایی است که با استفاده از این فناوری توسط بانک های بزرگ بین المللی آغاز شده است ، اما فناوری بلاک چین فرصت های شگرفی را برای صنعت هواپیمایی ارائه می دهد که بسیار فراتر از آن هستند. این یک معامله مالی خواهد بود. این امکانات شامل مدیریت هویت ، شناسایی پروازهای مکرر و مسافران وفادار ، پیگیری چمدان در پروازهای متوالی و بلیط های الکترونیکی است.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 96
  • بازدید سال : 451
  • بازدید کلی : 5047
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه